Nieuws van en voor bouwgerelateerde bedrijven

28 juni 2022

Je winkel inrichten: 4 zaken om aandacht aan te besteden

  Winkelinriochting  


Zo lang mensen het fijn vinden om een dagje te winkelen en persoonlijk advies op maat op prijs stellen, is er toekomst voor fysieke winkels. Het is dus zeker geen kamikazeactie om in deze tijd je eigen fysieke winkel te beginnen. Dat vergt natuurlijk wel flink wat investeringen, zoals winkelstellingen, een toonbank en een kassasysteem. Welke zaken moet je bij het inrichten van je winkel niet over het hoofd zien om er een succes van te maken?

Borden met categorieën

Open je een winkel met een wat breder assortiment en een relatief grote oppervlakte? Dan deel je je producten waarschijnlijk op een logische manier in. Het is belangrijk om dat te onderstrepen door duidelijk zichtbare borden te plaatsen die aangeven welke categorie producten er op een bepaalde plek te vinden zijn. Hiermee help je je klanten in hun keuzeproces. Omdat het zoeken hierdoor gemakkelijker wordt, stimuleer je het koopgedrag. Dergelijke grote visuals kunnen ook een dubbelfunctie vervullen door ook op een creatieve manier als sfeermakers ingezet te worden.

Winkelmandjes

Bij het verzamelen van inventaris van je winkel, draait het natuurlijk niet alleen om wat voor jouzelf als winkelier noodzakelijk is. Ook het shopcomfort van de klant moet hoog in het vaandel staan. Voor klanten is het fijn als jij zorgt voor beschikbaarheid van voldoende winkelmandjes, want dat maakt het makkelijker om uitgebreid te winkelen. Dat is uiteindelijk ook in je eigen voordeel, want het nodigt uit om meer producten bij elkaar te shoppen.

Kleuren en verlichting

Denk goed na over de kleuren en verlichting die je gaat gebruiken in je winkel, want deze zijn van invloed op de sfeer en daarmee ook op de emoties die je klanten ervaren. Het is verleidelijk om trendy te willen staan en donkere kleuren te gebruiken, maar ervaring wijst uit dat mensen zich juist meer op hun gemak voelen bij lichte tinten. Een gulden middenweg is de kleur blauw, die ook positieve emoties oproept. Hoe positiever die emoties, hoe eerder men geneigd is om binnen te stappen én wat te kopen.

  Winkelbeeld  

Etalage en entree

We hoeven je waarschijnlijk niet te vertellen dat je je etalage met aandacht moet inrichten. Waar je echter wel rekening mee moet houden, is dat mensen het prettig vinden om vanaf de straat je winkel in te kunnen kijken. Sluit je etalage dus niet helemaal af en zorg voor voldoende verlichting binnen in je winkel. Besteed naast de binnenkant van je winkel ook aandacht aan de buitenkant. De ingang van je winkel moet aantrekkelijk en uitnodigend zijn als je wilt dan mensen zich ook daadwerkelijk verleid voelen binnen een kijkje te komen nemen.
De grote lijnen zijn natuurlijk belangrijk. Welke locatie kies je? Hoe plaats je de winkelstellingen op een praktische én aantrekkelijke manier? Maar ook de details doen er in grote mate toe. Juist die zorgen voor de uitstraling van je winkel en verhogen het winkelplezier van je klanten. Wees dus grondig!

 




Ook interessant


Thumbnail Image 1

Opinie

Thumbnail Image 1

Asset Management Infrastructuur

Thumbnail Image 1

Bouwnieuws


Thumbnail Image 1  Gravestate

Thumbnail Image 1

Asset Management Instituut

Thumbnail Image 1 

Badeta koffiebranders


Thumbnail Image 1

Waterbouwdag

Thumbnail Image 1

Extreem snelle hosting




Over ons


Bouwweb is in 1995 opgericht en was de eerste Internet Presence Provider voor de bouw en alle daaraan gerelateerde bedrijven.

 

 

Nieuws


Bouwnieuws 2024

Overzicht van pers- en nieuwsberichten van en voor de bouw. Uw bericht kan ook worden opgenomen.

 

Bouwopinie

Columns en opinierende berichten over projecten, studies en dissertaties met betrekking tot de bouw.

 

Contact


Bouwweb
van zuylen van nijeveltstraat 45A
2242 AJ wassenaar
e: redactie@bouwweb.nl