Ruimtegebruik
MRbanner.gifMore than you Expect
    Contact      
 

 

 

 

Functiemenging biedt kansen en is wenselijk om functies elkaar te laten versterken. De kans schuilt in de verbondenheid tussen verblijfsruimten (kantoren, winkels) en verkeersruimten (Metrostations, voetgangersgebieden) Voetgangersgebieden leveren commerciele kansen. In Crystal City is een veel gebruikte verbinding benut voor het huisvesten van startende ondernemers. Nadat de start van het bedrijfje is overleefd gaat de 'gevestigde' ondernemer ergens anders naar een grotere ruimte. Voor de passanten is een frequent wisselend 'winkelbeeld' het gevolg.

Het woon-werkverkeer geeft klandizie aan de winkels en omgekeerd vergroten winkelconcentraties het draagvlak voor openbaar vervoer.

Crystal City levert ook een illustratie van het marketing concept. De winkels zijn alle gericht op winkelende kantoormensen, op kenniswerkers. Speelgoedwinkels zal men er niet aantreffen, wel de snelle kapper, giftshops, kantoorbenodigdheden en echet coffee-shops.

De enorme Mall of America gebruikt 'economies of scale' om de grote investeringen binnen een redelijke tijd terug te kunnen verdienen.

 

 

MontrealMinneapolisKansas CityWashingtonBoston

UndergroundMontreal CityCatherineShoppingMontreal MetroUndergroundMontreal CityCatherineUndergroundMontreal CityMontreal CityCatherine

 

 

 

 

 

 

_________________________________________________________

redactie WMR
(e) redactie@bouwweb.nl

copyright © 1995-2019 bouwweb